Shakes & Fidget - The Game - Supportboard  

Go Back   Shakes & Fidget - The Game - Supportboard > Board Archives > Archive Game & Support > Suggestions

Notices

Thread Tools Display Modes
Old 3rd October 2015, 03:15 PM
Scope Scope is offline
Weekend Hero

Default suggestie: aan/uit zetten van de hout en steen gebouwen

hoi, ik weet niet of een gelijksoortig topic al bestaat.

ik vroeg me af mbt de vesting:

idee v/d vesting is een 10 echt waar het is cool verzonnen maar
de uitvoering vind ik een stuk minder: (een 4 of zo)

1) je kan 1 evt te beroven vesting zien, klik op de knop en je moet om die 2e keuze weer te veranderen naar een 3e een paddo betalen? schiet niet echt op

2) niveaus, zijn naar mijn bescheiden mening niet eerlijk op mekaar afgestemd
(invergelijk met andere online browsergames)
er moet minimaal 10 levels of meer tussen zitten van fort zoals het nu is is het niet echt correct en meer een snel verzonnen manier.

zoals het nu is heb je 3 mogelijkheden:

1) je bent een ubergrote vesting eigenaar
2) je zweeft er tussen in en bent dus vaker de sjaak of hebt extreem veel kans om de sjaak te worden.
3) je bent zo laag dat een mier je niet eens aan zou willen of kunnen vallen.

op 1 en 3 is er niets aan de hand

het gross zal echter snel op 2 zitten. (75% toch zeker ik denk nog meer want de inactieven doen al niets)

Ik speel andere games online, daar kan men ook gs (grondstoffen) verzamelen
dmv gebouwen, maar die kan wel aan en uit gezet worden mocht er iets tussen komen zoals werk/school/ziekte of vakantie, er is ook een vakantie mode waarin je niet aangevallen kan worden.

Zoiets zou in sf ook zeer goed van pas komen.
Op zijn minst zou er een optie ingebouwd kunnen worden om je productie te stoppen, niet dat alles zo maar door loopt als er nl genoeg ligt komt men er met genoeg wel doorheen.
Een auto kan rijden maar heeft gelukkig wel een rem, dus je kan aanzetten en rijden en gelukkig stoppen.

Ik ben bekend met het overbrugging van tijdelijke gs al 10 jaar sinds ik ogame speelde(ja zolang maar ik ben daar ff met ogame pensioen want het werd effe een beetje te gezapig en boring na zon 10 jaar).

Je stopt iets na een bepaalde tijd als je gebouwen even te duur zijn in een zo duur mogelijk gebouw, dan overbrug je een x aantal tijd en zet je de zaak later uit als er iets aan gs bij is gekomen waardoor je dus wel dat ene gebouw aan kan zetten dat je echt nodig hebt (fort meestal en arbeiderskwartier en steen en hout, wat defense en je smederij uiteraard)
Uiteraard kan je daar in ogame alles aan en uitzetten om iets te overbruggen, word je ook aangraden in het tip forum.
Hier krijg je 75% terug? waarom? als het daar in ogame kan om gewoon alles terug te krijgen kan het overal.

Dit beinvloed het spel niet nadelig dat 100% teruggeven van gs want je moet toch je steen en hout aanzetten om ondertussen terwijl het ene gebouw aan het bouwen is alvast gs te verkrijgen voor de volgende.

Dus kort samengevat :

1)please een manier om je steen en hout uit tezetten voor het geval je dringend weg moet voor x aantal tijd.(werk en school en ziekte en ook ff vakantie)

2) geef gewoon 100% steen en hout terug, dit is echt niet nadelig voor de game, tenzij je 10.000 paddos kan veroorloven dan kan je uber worden maar dat zal wel meevallen.

3) desnoods een algemene vak mode optie dat je dus gedurende een week of 2tot 5 dagen niet kan spelen en je productie wordt dan wel stilgelegd je kan dan niet spelen, niet levelen , geen gs .

Met die 3 punten denk ik dat het wat easier wordt en men langer blijft gamen, meer lol behoud en dus meer paddos gaan kopen.

Last edited by Scope; 3rd October 2015 at 03:21 PM.
Old 3rd October 2015, 04:25 PM
yerawen yerawen is offline
Mushroom Collector

Either wrong forum, or wrong language

Please translate
Old 3rd October 2015, 07:58 PM
bobo baggins bobo baggins is offline
Golden Shroomer

Please translate in English as stated in forum rules thanks.
Old 5th October 2015, 11:03 AM
Morrie's Avatar
Morrie Morrie is offline
Epic Hero

Quote:
Originally Posted by Scope View Post
hoi, ik weet niet of een gelijksoortig topic al bestaat.

ik vroeg me af mbt de vesting:

idee v/d vesting is een 10 echt waar het is cool verzonnen maar
de uitvoering vind ik een stuk minder: (een 4 of zo)

1) je kan 1 evt te beroven vesting zien, klik op de knop en je moet om die 2e keuze weer te veranderen naar een 3e een paddo betalen? schiet niet echt op

2) niveaus, zijn naar mijn bescheiden mening niet eerlijk op mekaar afgestemd
(invergelijk met andere online browsergames)
er moet minimaal 10 levels of meer tussen zitten van fort zoals het nu is is het niet echt correct en meer een snel verzonnen manier.

zoals het nu is heb je 3 mogelijkheden:

1) je bent een ubergrote vesting eigenaar
2) je zweeft er tussen in en bent dus vaker de sjaak of hebt extreem veel kans om de sjaak te worden.
3) je bent zo laag dat een mier je niet eens aan zou willen of kunnen vallen.

op 1 en 3 is er niets aan de hand

het gross zal echter snel op 2 zitten. (75% toch zeker ik denk nog meer want de inactieven doen al niets)
Just a little and quick translation off the first part:

I was thinking about some things regarding the fortress.
The idea is worth a 10 but the actual fortress itself a 4.

1. You can see 1 fight, when you wait 2, but have to pay to see a third?
2. the levels aren't handy, when you gain a lvl the 'niveau in Dutch' gets up a little. This could be 10 'niveau's in Dutch'. It now looks if they didn't think of it thoroughly and made the update too quick.

As it is now, you have 3 possibilities:
1. You are a way to big fortressmanager
2. You hang in between and have much chances of being attacked and robbed.
3. You are that low that even an ant would care to attack you.

At 1 and 3, no problem.
The majority will be quickly at 2 (75% at least, cause the inactivs will be in this range).

Neem een voorbeeld aan de schildpad, die komt ook alleen vooruit als hij zijn nek uitsteekt.

A turtle only will go on when he sticks out his neck.
Old 5th October 2015, 06:33 PM
yerawen yerawen is offline
Mushroom Collector

Thanks for the translation

1. If you are referring to the options that display when you click the "attack fortress" button: No, after the second option, if you wait again you get a third one, and so on and so on

Regarding the three ranges you mention, I believe if you invest a little in defense you are quite safe; it takes a lot of high level soldiers to get through fortifications and a few archers, let alone mages. Innactives don't have resources, so there is no point in attacking them

Last edited by yerawen; 5th October 2015 at 06:38 PM.
Old 6th October 2015, 11:46 AM
Morrie's Avatar
Morrie Morrie is offline
Epic Hero

Quote:
Originally Posted by Scope View Post
Ik speel andere games online, daar kan men ook gs (grondstoffen) verzamelen
dmv gebouwen, maar die kan wel aan en uit gezet worden mocht er iets tussen komen zoals werk/school/ziekte of vakantie, er is ook een vakantie mode waarin je niet aangevallen kan worden.

Zoiets zou in sf ook zeer goed van pas komen.
Op zijn minst zou er een optie ingebouwd kunnen worden om je productie te stoppen, niet dat alles zo maar door loopt als er nl genoeg ligt komt men er met genoeg wel doorheen.
Een auto kan rijden maar heeft gelukkig wel een rem, dus je kan aanzetten en rijden en gelukkig stoppen.

Ik ben bekend met het overbrugging van tijdelijke gs al 10 jaar sinds ik ogame speelde(ja zolang maar ik ben daar ff met ogame pensioen want het werd effe een beetje te gezapig en boring na zon 10 jaar).

Je stopt iets na een bepaalde tijd als je gebouwen even te duur zijn in een zo duur mogelijk gebouw, dan overbrug je een x aantal tijd en zet je de zaak later uit als er iets aan gs bij is gekomen waardoor je dus wel dat ene gebouw aan kan zetten dat je echt nodig hebt (fort meestal en arbeiderskwartier en steen en hout, wat defense en je smederij uiteraard)
Uiteraard kan je daar in ogame alles aan en uitzetten om iets te overbruggen, word je ook aangraden in het tip forum.
Hier krijg je 75% terug? waarom? als het daar in ogame kan om gewoon alles terug te krijgen kan het overal.

Dit beinvloed het spel niet nadelig dat 100% teruggeven van gs want je moet toch je steen en hout aanzetten om ondertussen terwijl het ene gebouw aan het bouwen is alvast gs te verkrijgen voor de volgende.

Dus kort samengevat :

1)please een manier om je steen en hout uit tezetten voor het geval je dringend weg moet voor x aantal tijd.(werk en school en ziekte en ook ff vakantie)

2) geef gewoon 100% steen en hout terug, dit is echt niet nadelig voor de game, tenzij je 10.000 paddos kan veroorloven dan kan je uber worden maar dat zal wel meevallen.

3) desnoods een algemene vak mode optie dat je dus gedurende een week of 2tot 5 dagen niet kan spelen en je productie wordt dan wel stilgelegd je kan dan niet spelen, niet levelen , geen gs .

Met die 3 punten denk ik dat het wat easier wordt en men langer blijft gamen, meer lol behoud en dus meer paddos gaan kopen.
Translation (I'm also Dutch)
I play other games online, with resources you can stack and then make the buildings you want. But there is a vacationmode when you are sick, having a vacation or have to go to school or work.

That would come in handy in S&F. At least there could be an option where you can put your wood and stone off. Cause when you have enough, there will be that much that attackers will get through at the end.
A car can ride and has a break fortunately, so you can start it and stop it.

I play with this feature (starting and stopping resources) for about 10 years, since I started playing ogame (I retired cause I got bored after so many years).

(Note: the next part I didn't get, but I'll try)
You stop something after a while, when your buildings are a bit too expensive in a as expensive as possible building (?), then you wait some time and switch it off when you got enough resources.
...
Ofcourse in ogame you can switch it on and off to bridge (google translation), wich they tip you on the forum.
You will get 75% back. Why? When it is possible in ogame to get it back, it can in every game.

This isn't of a negative influence, the giving back 100% of the resources, cause you have to switch on wood and stone when the one building is being build, you need resources for the other one.

So, briefly:
1) Please a way to put stone and wood off, in case you need to get away for an x amount of time (work, school, sickness, vacation)
2) Just give 100% resources back, this isn't of negative influence for the game. Unlees you can pay for 10.000 mushrooms then you can get above, but that ..(?).
3) Maybe a random vacationmode. So you would not get resources, but won't be able to build, play or level.

With those 3 points I made, it would be easier to play and one stays happier an will buy more mushrooms.

Neem een voorbeeld aan de schildpad, die komt ook alleen vooruit als hij zijn nek uitsteekt.

Last edited by Morrie; 6th October 2015 at 11:47 AM.
Old 6th October 2015, 02:06 PM
Morrie's Avatar
Morrie Morrie is offline
Epic Hero

Hello Scope.
It seems to me that you are afraid to loose your resources.
When you loose the attack, you loose only 10% from your inventory and 50% from the wood and stone thing ().
The next 8 hours, you will not loose anything, according to the manual.
So when you are a few days away, you won't loose much at all.
You're suggestion to shut your game when you are away.....suppose all the players around you in the hall of fame are away......
The game would not be fun anymore.
For players who are surching stuff for there book it's no fun anymore, just when you found that one player who has the item you needed, he's away.

For me it's 'to play or not to play'.
No shutting down the game options when you don't feel up to the challenge.

Hallo Scoope.
Het lijkt of je bang bent om je gs te verliezen.
Als je een gevecht verliest, verlies je maar 10% van je voorraad en maar 50% uit je hut en groeve. Dus als je een paar dagen weg bent, verlies je niet zo veel. Zeker niet omdat je na een aanval de volgende 8 uur niets kwijt kunt raken.
Je suggestie om het spel 'uit' te zetten als je weg bent....stel je voor dat iedereen in de hal van roem om je heen op 'uit' staat. Dan is de lol er af.
Voor spelers die items zoeken voor hun plakboek en net dat ene item vinden ook niet leuk: die speler heeft net ff een paar vrije dagen opgenomen.

Voor mij is het: spelen of niet spelen.
Niet het spel 'uit' als je de uitdaging even niet meer aan kunt.

Old 6th October 2015, 03:14 PM
Bqczek's Avatar
Bqczek Bqczek is offline
Mighty Weekend Hero

Suspend production could be nice option if someone go away for few days, not because he'll be less likely attacked but there'll be 1 less "free farm".

The same goes whan I think myy structures are advabced enought and i don't see reason to to upgrade.

No attacks no reports.
Old 6th October 2015, 05:57 PM
Scope Scope is offline
Weekend Hero

Thanks for the translation, you see there were some problems with the various fora, i googled and found a post , mentioning that the european forums had trouble, dot nl was included.

Judging by the fact that i am now forwarded to forum-int.sfgame.net again ( last time i logged in my pw was not recognised, my name wasn't even in the memberslist) so this wrong palcemnet of a post in dutch language is not to blame on me.

I been around in many international fora long before this game existed, the main language used is usally english.
Alos member of some gaming fora/sites where you can buy some game (digital downloads) like steam and gog and more sites, so i am quite aware about the fact that one should post in english when visiting a english or international forum.

Apart from the usually spellingmistakes i make (typing to fast) i can handle my self nicely in the english language.
All my windows are always english all my tools , everything.

regards

scope
Old 6th October 2015, 06:00 PM
Scope Scope is offline
Weekend Hero

Quote:
Originally Posted by Morrie View Post
Hello Scope.
It seems to me that you are afraid to loose your resources.
When you loose the attack, you loose only 10% from your inventory and 50% from the wood and stone thing ().
The next 8 hours, you will not loose anything, according to the manual.
So when you are a few days away, you won't loose much at all.
You're suggestion to shut your game when you are away.....suppose all the players around you in the hall of fame are away......
The game would not be fun anymore.
For players who are surching stuff for there book it's no fun anymore, just when you found that one player who has the item you needed, he's away.

For me it's 'to play or not to play'.
No shutting down the game options when you don't feel up to the challenge.

Hallo Scoope.
Het lijkt of je bang bent om je gs te verliezen.
Als je een gevecht verliest, verlies je maar 10% van je voorraad en maar 50% uit je hut en groeve. Dus als je een paar dagen weg bent, verlies je niet zo veel. Zeker niet omdat je na een aanval de volgende 8 uur niets kwijt kunt raken.
Je suggestie om het spel 'uit' te zetten als je weg bent....stel je voor dat iedereen in de hal van roem om je heen op 'uit' staat. Dan is de lol er af.
Voor spelers die items zoeken voor hun plakboek en net dat ene item vinden ook niet leuk: die speler heeft net ff een paar vrije dagen opgenomen.

Voor mij is het: spelen of niet spelen.
Niet het spel 'uit' als je de uitdaging even niet meer aan kunt.

about afraid of loosing i been around for a long while i saw players come and go, funny thing is i am usally one of the very few still playing after many many years
why? well gameing is fun, its no school no job, its not needed to support ones life, and if we should not or would no game we would still be able to live on.
So gaming should be fun.
That said some points are good cause a vac. mode or something like that will ease some free farming like i read in a post before.

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules